Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2008

Πρόλογος - 1

Jane Hope, Τι σημαίνει Πνεύμα
Isorropon , 2006
" Ας παραθέσω τη δική μου εμπειρία γιατί κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή και να ξεσκεπάσει αυτές τις καταχρήσεις που ανθούν μόνο και μόνο επειδή δεν κατανοείται η σημασία τους.
Όταν ήμουν είκοσι χρονών με προσέλαβε μια γυναίκα που τώρα ξέρω ότι θα πρέπει να είχε σημαντικές γνώσεις γύρω από τον εσωτερισμό, τις οποίες μάλλον απέκτησε κατά τη διάρκεια της μακράς παραμονής της στην Ινδία. Άφηνε κάποια υπονοούμενα που τότε δεν μπορούσα να καταλάβω, αλλά υπό το φως της μεταγενέστερης γνώσης έχω κατανοήσει. Είχε τη συνήθεια να ελέγχει το προσωπικό της μέσω της γνώσης της νοητικής δύναμης που διέθετε, ενώ παρουσιαζόταν το φαινόμενο μιας σειράς περίεργων νευρικών κλονισμών ανάμεσα στους υπαλλήλους της.
Δεν είχα πολύ καιρό κοντά της, όταν μου ζήτησε να παρουσιαστώ μάρτυρας σε μία δίκη. Ήταν μια γυναίκα με βίαιη ιδιοσυγκρασία κι είχε απολύσει έναν υπάλληλο χωρίς προειδοποίηση και δίχως να του πληρώσει τους μισθούς. Έτσι εκείνος της έκανε αγωγή ζητώντας τα λεφτά που του χρωστούσε. Η εργοδότριά μου ήθελε να καταθέσω ότι η συμπεριφορά του ήταν τέτοια που είχε δίκιο να τον απολύσει κατ' αυτόν τον τρόπο.
Η μέθοδος που χρησιμοποίησε για ν' αποσπάσει τη μαρτυρία μου ήταν να με κοιτάζει μέσα στα μάτια με συγκεντρωμένο βλέμα και να λεει " αυτό κι αυτό συνέβει." Ευτυχώς για όλους τους εμπλεκόμενους είχα ένα ημερολόγιο όπου καθημερινά κατέγραφα τα γεγονότα. Αν δεν ήταν αυτό, δε θάξερα τι μου συνέβαινε. Στο τέλος της συνάντησης ήμουν ζαλισμένη κι εξαντλημένη κι επιστρέφοντας σωριάστηκα στο κρεββάτι με τα ρούχα κι έπεσα σε λήθαργο από την εξάντληση. Υποθέτω ότι κοιμόμουν περίπου δεκαπέντε ώρες.
Σύντομα θέλησε τη μαρτυρία μου και πάλι. Επιθυμούσε να ξεφορτωθεί τον άμεσο προϊστάμενό μου και ήθελε να βρει αρκετές δικαιολογίες. Επανέλαβε τους προηγούμενους χειρισμούς της, αλλά τούτη τη φορά, δυστυχώς δεν είχα κάνει κάποια καταγραφή στο ημερολόγιό μου. Προς μεγάλη μου έκπληξη, βρέθηκα να συμφωνώ μαζί της σε μια σειρά εντελώς αβάσιμων πληροφοριών εναντίον ενός ανθρώπου που θεωρούσα απολύτως εντάξει. Η ίδια εξάντληση κι ο ίδιος βαθύς ύπνος με κατέλαβαν αμέσως μετά τη συνάντηση, όπως και την προηγούμενη φορά, αλλά αισθανόμουν και την παρουσία πρόσθετων συμπτωμάτων.
Το επόμενο περιστατικό που συνέβη σ' αυτό το περίεργο θηριοτροφείο δεν αφορούσε εμένα αλλά μια άλλη κοπέλλα, η οποία ήταν ορφανή και με σημαντική περιουσία. Η εργοδότριά μου την είχε συνεχώς κοντά της και τελικά την έπεισε να βάλει ολόκληρο το κεφάλαιό της στις επιχειρήσεις της. Όμως οι διαχειριστές της περιουσίας της κοπέλλας εξοργίστηκαν και παρενέβησαν εξαναγκάζοντας την εργοδότριά μου να επιστρέψει τα χρήματα κι επιτόπου πήραν την κοπέλλα μαζί τους, αφήνοντας εκεί τα υπάρχοντά της, με την εντολή να συσκευαστούν και να σταλούν αργότερα.

Ομοιώματα άγριων αλόγων
Αυτά τα ομοιώματα είναι κρεμασμένα επάνω από την κύρια είσοδο ενός σπιτιού στο Νεπάλ, προκειμένου να διώχνουν τα κακά πνεύματα τα οποία πιστεύεται ότι είναι πάντοτε παρόντα.
Jane Hope, Τι σημαίνει Πνεύμα
Isorropon , 2006
Ένα άλλο περιστατικό ακολούθησε αμέσως μετά από αυτό. Στο ίδρυμα υπήρχε μια ηλικιωμένη γυναίκα η οποία ήταν ελαφρώς διανοητικά καθυστερημένη. Μια αξιαγάπητη γιαγιά που όμως παλιμπαίδιζε κι ήταν εκκεντρική. Η εργοδότριά μου έστρεψε το ενδιαφέρον της προς αυτή και παρακολουθήσαμε να επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία επιβολής.
Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχαν διαχειριστές για να παρέμβουν κι η άτυχη ηλικιωμένη πείστηκε να πάρει τις υποθέσεις της από τα χέρια του αδελφού της και να τις αναθέσει στην εργοδότριά μου. Οι υποψίες μου πλέον ήταν έντονες. Δεν άντεχα να βλέπω την εξαπάτηση της " θείας " κι έτσι ανέλαβα πρωτοβουλία. Φρόντισα να της ανοίξω τα μάτια, μάζεψα τα πράγματά της σ' ένα κουτί και την έστειλα στους συγγενείς της κατά τη διάρκεια μιας σύντομης απουσίας της εργοδότριάς μου. Είχα την ελπίδα ότι η εμπλοκή μου στην υπόθεση δε θα γινόταν γνωστή, αλλά σύντομα διαψεύστηκα.
Η γραμματέας της εργοδότριάς ήλθε στο δωμάτιό μου ένα βράδυ και με προειδοποίησε ότι η Δεσμοφύλαξ, όπως αποκαλούσαμε την εργοδότριά μας, είχε ανακαλύψει ποιός ευθυνόταν για την απόδραση της " θείας.
Το ίδρυμα στο οποίο εργαζόμουν ήταν εκπαιδευτικό κι έπρεπε να δοθεί τετράμηνη ειδοποίηση πριν από παραίτηση. Κι εγώ δεν είχα καμία διάθεση να εργαστώ αυτό το τετράμηνο κάτω από τον ανεξέλεγκτο έλεγχο μιας μοχθηρής γυναίκας. Έτσι αναζήτησα μια ευκαιρία που θα δικαιολογούσε την αποχώρησή μου. Με την ανεξέλεγκτη ιδιοσυγκρασία της εργοδότριάς μου δεν χρειάστηκε να περιμένω πολύ.
Είχα μείνει ξύπνια αργά τη νύχτα μαζεύοντας τα πράγματά μου, προετοιμάζοντας τη φυγή που σχεδίαζα, όταν ήλθε στο δωμάτιό μου ένα άλλο μέλος του προσωπικού, ένα κορίτσι που σπάνια μιλούσε, δεν είχε φίλους κι εκτελούσε τις εργασίες της σα ρομπότ. Δεν είχα ποτέ σχέσεις μαζί της κι η επίσκεψή της με παραξένεψε.
Η εξήγηση όμως δόθηκε σύντομα.
" Ετοιμάζεσαι να φύγεις ; " ρώτησε.
Παραδέχθηκα ότι έτσι είχαν τα πράγματα.
" Τότε φύγε χωρίς να δεις τη Δεσμοφύλακα. Αν τη δεις, δεν πρόκειται να φύγεις. Κι εγώ προσπάθησα αρκετές φορές και δεν μπορώ να φύγω. "
Όμως ήμουν νέα κι είχα εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μου που δεν είχαν δοκιμαστεί, χωρίς να είμαι σε θέση να εκτιμήσω τις δυνάμεις που συγκεντρωνόταν γύρω μου. Έτσι, το επόμενο πρωίνό, ντυμένη για το ταξίδι και με τη βαλίτσα στο χέρι, κατέβηκα αψήφιστα στο άντρο της τρομερής εργοδότριας. Ήμουν αποφασισμένη να της πω τι σκέφτομαι για κείνη και τις μεθόδους της, χωρίς να υποψιάζομαι ότι παραμόνευε κάτι παραπάνω από τις συνηθισμένες κατεργαριές και φοβέρες.
Δεν μου επέτρεψε να ξεκινήσω την προσεκτικά προετοιμασμένη ομιλία μου. Μόλις έμαθε ότι φεύγω, είπε :
" Πολύ καλά, αν θέλεις να φύγεις φύγε. Αλλά πριν φύγεις, πρέπει να παραδεχθείς ότι είσαι ανίκανη και δεν έχεις αυτοπεποίθηση. "
Στα λόγια αυτά απάντησα, γεμάτη αγωνιστηκότητα ακόμα, ότι αν ήμουν ανίκανη γιατί δεν με απέλυε η ίδια και, ούτως ή άλλως, ήμουν το αποτέλεσμα της δικής της εκπαίδευσης. Το σχόλιο φυσικά δεν βελτίωσε τα πράγματα.
Τότε άρχισε μια πολύ παράξενη τελετή. Επιχείρησε πάλι το γνωστό της κόλπο, καρφώνοντάς με μ' ένα έντονο βλέμμα και είπε :
" Είσαι ανίκανη και το ξέρεις. Δεν έχεις αυτοπεποίθηση και πρέπει να το παραδεχθείς."
" Δεν είν' αλήθεια αυτό. Γνωρίζω τη δουλειά μου. "
Η εργοδότριά μου δε διαφώνησε ούτε με προσέβαλε. Συνέχισε να λεει αυτές τις δυό προτάσεις, επαναλαμβάνοντάς τες σαν αντίφωνα σε λιτανεία. Μπήκα στο δωμάτιό της στις δέκα το πρωϊ και βγήκα στις δύο. Θα πρέπει να είπε αυτές τις δυό φράσεις αρκετές εκατοντάδες φορές. Μπήκα δυνατή και υγιής. Βγήκα ένα πνευματικό και σωματικό ράκος κι ήμουν άρρωστη για τρία χρόνια."
Πηγές στοιχείων : Dion Fortune, Ψυχική αυτοάμυνα, Ιάμβλιχος 1998 και το βιβλίο που ήδη αναφέρθηκε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: